woensdag 9 juli 2014

Wij worden geholpen, geloof me, de dagtekst van vandaag, woorden van Inspiratie en een dagelijkse gedachte

Wanhoop niet vandaag: Wij, je engelen, zijn er allemaal om je te steunen
Wanneer ik lees dat wij engelachtige wezens aantrekken in een zuivere sfeer, dan kijk ik rond in mijn huisje, proef, ruik en voel en weet dat dit wel goed zit. Wanneer ik lees dat dit het mooiste is tijdens het rijzen van de zon en ik kijk naar buiten, dan zou ik triest moeten zijn. Maar eigenlijk ben ik gewoon heel blij. Voor de tuin en de landbouw zijn deze twee regendagen prima. Voor mij is het goed om achterstallige werkzaamheden af te maken en  wat rust te nemen. Merk heel goed dat ik mezelf achterna loop. Herkent u dat? 

Echter ik heb wel een oplossing hoe die engelen dan aan te trekken. Terwijl ik zit te schrijven, weet ik sowieso dat er al een enkele of meer engelen hier zijn. Dat voel en zie ik. Ze zitten op hun gemak op de bank. Een fijn gevoel, ook al ben ik daar echt niet steeds mee bezig. Het is de sfeer in huis die hen en mij een rustig gevoel geeft. Daarom ben ik ook zo blij met mijn fietsreis naar Rome. Ik hoef me geen zorgen te maken over wat dan ook. Zal door de goede engelen begeleidt worden. Geloof me er zal heus af en toe een duiveltje de kop opsteken, zoals ons allemaal overkomt. Die zal proberen om mijn dag te verpesten. Ik weiger ze toe te laten in mijn leven. Hebben me lang genoeg dwars gezeten afgelopen jaren. Of het nu menselijke duivels zijn of geestelijke, die ons in de war brengen doet er niet toe. Het is aan onszelf en aan mij geweest om mijn leven om te draaien, zodat het slechte geen kans meer krijgt mijn leven binnen te dringen. 

Geloof me, het heeft moeite gekost. Zo diep ben ik moeten gaan dat ik diverse keren niet meer wilde leven. Je kunt er zelf uitkomen door in de eerste plaats veel liefde voor jezelf te leren creëren. Misschien wel voor het eerst in je leven gaan beseffen dat je wel waardevol bent en van niemand afhankelijk hoeft te zijn om liefde te krijgen. Het maakt je sterk en krachtig wanneer je beseft. Dat je met vallen en opstaan de berg opkruipt. Geloof me, makkelijk is het niet, maar zit jij vandaag door dit slechte weer en die onophoudelijke regen in een diep dal, zet jezelf dan eerst in een kring van licht. Visualiseer hoe het licht over je heen stroomt, onder je voeten door de kring sluit. Vraag dat licht maar aan de zon, die toch achter de wolken aanwezig is of vraag het aan God en zijn engelen, wanneer je daar wel in geloofd. Vraag het gewoon aan het universum wanneer je in niets geloofd. Ergens komt het altijd vandaan. Nodig jouw engelen uit om je te helpen. Ook al geloof je niet echt in deze flauwekul, zoals je het misschien noemt, maakt mij niet uit. Je hebt toch niets te verliezen om het gewoon te proberen? Na verloop van de dag zul je terugkijken en zien hoe een lichte verandering met het uur jou blijer gaat maken. Niemand hoeft mij te geloven, maar engelen zijn veel krachtiger dan wij denken. Zij mogen dit werk doen in opdracht van God en Jezus en doen dit met alle liefde om jou te helpen je beter te voelen.  

Mijn dag kan al niet meer stuk. Het feit dat ik dit stukje mag schrijven maakt dat er vast één mens vandaag bij is die dit leest en zich beter gaat voelen. Ik ben geen prediker, misschien een beetje boodschapper, omdat ik al die dalen en ellende al meegemaakt heb. Wel ben ik dankbaar dat ik door mijn levenslessen nu in de praktijk kan laten zien dat er altijd weer een weg naar boven is. Dat elk dal uitgekropen kan worden. Alleen, we moeten het zelf willen. Geen slachtoffer blijven van de omstandigheden en ellende waarin we zitten. Een nieuwe weg zoeken, die zich echt zal openbaren wanneer jij dat wil. Ieder van ons heeft echt de mogelijkheden in zich en de kracht om te vechten tegen alle pijn en verdriet. Vraag maar of je het over mag geven in Gods handen. Geloof je niet in God, maar wel in iets dat hoger is dan jij. Vraag dan daar aan of je verdriet en pijn over mag geven. Het helpt. Op gegeven moment voel je de last heel langzaam, soms wat vlugger van je schouders afgenomen worden. Je ziet weer een straaltje zon. Schrijf de dingen van je af. Zet de goede en slechte dingen in twee kolommen op een briefje en weeg ze dan tegen elkaar af. Kies voor wat goed is voor jou. Ook al heb je dat al eerder geprobeerd, doe het vandaag nog een keer en weet dat ik in gedachten namens God en zijn engelen bij je ben. 

Vandaag steek ik een kaarsje op voor allen die dit nodig hebben. Zoek rust en vrede in jezelf. Kruip uit je cocon en probeer het leven weer te omhelzen. Doe het vandaag nog. Tover een lach op je gezicht en ga even voor de spiegel staan. Kijk naar jezelf wie je bent. Kijk even hoe je wilt zijn en begin vandaag nog aan je nieuwe taak. Iedere dag is er één om een treetje hoger de berg op te klimmen.
Wij, je engelen, zijn er allemaal om je te steunen

Dagtekst van woensdag 9 juli 2014
"Het enige middel dat we hebben om engelachtige wezens tot ons aan te trekken en ze bij ons te houden, is een zeer zuivere atmosfeer om ons heen te scheppen. Een van de meest gunstige momenten voor dit werk is de zonsopgang. Naarmate de zon boven de horizon rijst, verandert zij van kleur. Eerst is zij rood, dan oranje, dan geel, en volgens de luchtkwaliteit, kunnen wij nuances van groen, blauw en violet waarnemen; en uiteindelijk wordt zij wit, gloeiend. Al klimmend aan de hemel, zingt zij zodoende het hele kleurengamma. Ja, zij zingt, want elke kleur zendt een klank uit. Wat een prachtige symfonie als zij verblindend wit wordt. Als je leert innerlijk deel te nemen aan het verschijnen van het ochtendgloren, zul je voelen dat in deze symfonie, in deze lichtuitbarstingen, je aura wordt gezuiverd, gesterkt en vibreert met meer intensiteit. Ze stuurt signalen naar de engelachtige wezens, die voelen dat ze  voor een feest worden uitgenodigd. Ze beantwoorden je uitnodiging en zoals alle genodigden op weg naar een feest, brengen ze geschenken mee."
Omraam Mikhaël Aïvanhov 

Woorden van Inspiratie - Dag 100
"  Het doel van het leven is te leven.
En leven betekent bewust zijn: vreugdevol, sereen, goddelijk bewust."

Henry Miller

Een dagelijkse gedachte
Iets positiefs aantrekken past altijd.
Auteur onbekend  (Ingestuurd door:  Franky Defour, Brugge BE)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten