donderdag 7 november 2013

Vraag en antwoord van KP over bidden tot God n.a.v. het verhaal Transcendente Meditatie, woede en loslaten.

Hallo lieve Maus.
Ik lees altijd je verhalen met veel liefde die ik van jou krijg toegestuurd, maar over het laatste verhaal heb ik toch een vraag je hoeft mij niet te antwoorden maar ik ben erg benieuwd. Je schreef dat je vannacht om 3 uur wakker was en je eigen niet lekker voelde en zoals ik  toen heb begrepen heb je gebeden tot God en je gebed  is verhoord dat je een half uur later je eigen weer beter voelde. Maar wat heb je dan gebeden tot God want ik wil zo graag dat gebed ook leren. Zelf bid ik ook iedere avond voor ik slapen ga en ook iedere morgen als ik wakker wordt. Ik kan alleen maar het onze vader maar ik zou zo graag iets meer willen bidden maar ik weet niet hoe ik een gebed moet leren.

Lieve Maus als je niet wilt hoef je niet te reageren want je hebt misschien andere dingen aan je hoofd. Groeten uit Zeeland [slecht weer regen]. KP.
Sent: Thursday, November 07, 2013 8:23 PM

Mijn antwoord:
Natuurlijk beantwoord ik je vraag even, K. Ik bid niet echt, maar praat met God zoals ik me voel. Als ik het gevoel heb dat ik hulp nodig heb dan zeg ik waarom of bespreek mijn probleem. Soms, zoals vannacht, was ik best een beetje boos. Voelde Hem niet, maar ook met de engelen kreeg ik geen contact. Eigenlijk zoals je tegen je vrouw of tegen mij praat kun je ook tegen God praten, alsof hij je beste vriend is. Die mag je ook altijd alles zeggen, zelfs dingen die je pijn doen of storen.

In die andere wereld heerst alleen maar liefde. Dat wil niet zeggen dat wij die liefde ook zo voelen. Ik ben heel boos tot woedend op die relatie. Tegelijkertijd ben ik ook weer geneigd om te vergeven, wat me weer boos op mezelf maakt. Hoe kan ik daar rust in vinden, zonder slapeloze nachten? Door hulp te vragen, die ik in eerste instantie niet voelde, maar na zo’n tien minuten wel. We zitten niet vastgebakken aan alleen het Onze Vader of een Weesgegroetje, al is daar niets mis mee.

Zeg en vertel hem hoe je voelde vandaag. Dat je gelukkig of ongelukkig was. Vergeet daarnaast nooit te bedanken voor alle goed en slechte dingen die je hebt beleefd. De goede dingen omzat het je iets gaf en de slechte dingen waar je weer uit mocht leren. Behandel Hem als je beste vriend, die je alles mag vertellen. God is geen boeman. God staat heel liefdevol boven ons, Gelooft een mens nergens in, zelfs dan weet hij/zij dat er toch iets hogers is dan wij als mens zijn, waar je toch mee kunt praten.
Mocht je nog vragen hebben K, stel ze gerust. Als ik je kan helpen maak ik tijd.
Lieve groet en veel succes, Maus

PS. Vind je het goed dat ik jouw vraag en mijn antwoord ook op de site vermeld? Uiteraard zonder je naam te vermelden, hoogstens KP, maar zelfs dat mag weg. Die keuze laat ik bij jou. Het kan anderen met eenzelfde probleem misschien weer helpen. Je bent vast niet de enige die hiermee worstelt.

Hallo lieve Maus

Wat ben ik blij dat ik een reactie van jou heb gekregen. Ik ga het gewoon proberen om te praten tegen God en kijken hoe ik me dan voel. Je mag gerust mijn verhaal plaatsen op je site en KP als naam vind ik goed. Nou Maus slaap lekker, een goede nacht en morgen gezond weer op. Gr. KP.
Sent: Thursday, November 07, 2013 9:31 PM

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten