donderdag 14 november 2013

Transcendente Meditatie deel 4


Woensdag was de laatste cursusdag. Dat is niet het einde. Over tien dagen opnieuw een bijeenkomst om te kijken hoe het is gegaan. Verder zijn er nog maandelijkse bijeenkomsten en kun je ook nog andere richtingen uit, die we allemaal te horen krijgen vandaag. Tot nu toe voelt het alleen maar heerlijk. Ik slaap als een roos, iets wat jaren niet meer is voorgekomen.

Onderstaande dagtekst maakte weer diepe indruk. Mede nadat de laatste les van de TM is afgelopen en ik al duidelijk verschil voel. Bij mij gaat iedere morgen nu mijn ingebouwde wekker rond zes uur. Ik mediteer dan 20 minuten, blijf nog even zitten en duik dan heerlijk weer onder de dekens. Zonder enig schuldgevoel dat ik nog van alles te doen heb. In zoveel jaren sliep ik niet meer dan 2 tot 3 uur nu is het 6 tot 8 uur per nacht. Word lekker ontspannen wakker en krijg in de tijd dat ik nog lig te soezen allemaal verhalen door. Sommigen weet ik nog, anderen laat ik weer los, omdat ik geen steekwoorden heb opgeschreven. Geen behoefte om onder de warme dekens uit te komen. Wanneer die verhalen aan de beurt komen zie ik vanzelf wel. Naast de TM lees ik de boekjes "Sara en haar gevederde vriend en Sara en Seth" door. Ook al heb ik het eerste deel al uit en het tweede deel bijna. Het blijft zo boeien dat ik tussendoor nog even terugkijk, wanneer ik de indruk heb dat ik verkeerd aan het denken of schrijven ben. Hierin wordt zo duidelijk voor kinderen en volwassenen beschreven hoe we onze wereld op een simpele manier om kunnen draaien. Veel boeken heb ik hierover al gelezen, toch kwam er in de praktijk zo weinig van terecht. Dit is beschreven voor alle leeftijden en daardoor simpel en begrijpelijk op alle niveaus. 

Ik schreef het al eerder, begin van de week, geloof ik, maar kan het niet nalaten om nog eens duidelijk te maken hoe deze boekjes kunnen helpen. Ik verdien er niets mee aan geld, maar wel aan het plezier dat u er aan beleeft. Alleen al het vredige gevoel wat van binnen naar buiten straalt is zo kostbaar. Je voelt je een ander mens. Je leert zelfs vergeven. Iets wat ik niet meer kon de laatste weken. Toch ben ik nauwelijks meer met dit verleden bezig, omdat ik bijna alles van de laatste negen jaar heb losgelaten. Er zit nog een klein stukje, maar ook dat trekt weg. Het zal niet voor niets zijn dat zowel Transcendente Meditatie en deze twee boekjes tegelijkertijd op mijn pad kwamen. Tijdens de TM meditatie komen bij mij in gedachten vrijwel alleen beelden en soms woorden binnen. Ik laat ze komen. Ze gaan weer weg en ik pak mijn Mantra direct erna weer op. Wonderlijk zoals het elkaar afwisselt.

Ik schrijf de beelden en woorden van de meditaties op. Ze zijn te kostbaar om niet te vermelden. Tijdens de laatste les komt de dochter van mijn mede cursiste ter sprake. Ook zij heeft de ziekte van Lyme. Echter in zo grote mate dat zij verlamd en hulpbehoevend is. Zij had mijn foto op het visitekaartje gezien dat haar moeder bij zich had om mij meer dingen te sturen over deze verschrikkelijke ziekte, die ook jonge mensen niet spaart. Van haar moeder hoorde ik al eerder dat zij paranormaal begaafd is en heel optimistisch. Zij gaf mij vandaag  een boodschap door van haar dochter. Mijn foto in haar handen houdend had zij gezegd: "Dit is een vrouw met een heel groot hart". Wat mooi dat iemand dat over je zegt. Iemand die ik niet ken, terwijl mijn eigen kinderen dat zelfs nooit hebben gezien. Iets wat ik ze ook niet kwalijk neem. Van eigen zie je meer fout dan goed. Na afloop van de les kreeg ik een prachtig fotoboek van de moeder, namens haar dochter in mijn handen geduwd. Het was een fotoboek over het meisje in alle standen en houdingen met handicap en zonder. Een boek om dagelijks even in te zien en je te herinneren hoe gelukkig je bent dat je alles nog kan en mag doen in het leven. Maar ook hoe zij op de foto's haar geluk uitstraalt naar ons allen. Ik ben dankbaar voor dit speciale en alle andere geschenkjes die mij afgelopen dagen zijn geschonken.

Transcendente Meditatie heeft mij nu al heel veel opgeleverd. Daarnaast heb ik door de twee Sara boekjes geleerd om goed op te letten of ik mijn verhalen wel positief genoeg naar buiten breng, zodat ieder die deze verhalen leest, een fijn gevoel van binnen krijgt. De meditaties geven nu al af en toe en gevoel van grenzeloosheid, en vrijheid waardoor ik mij steeds gelukkiger voel. Mezelf accepteer zoals ik ben, maar ook de ander hierin zal respecteren.

Het waren kostbare lessen, letterlijk en financieel, maar geestelijk onbetaalbaar. Dank aan mijn lerares die ik leerde kennen als een mooie vrouw. Eerlijk en oprecht. Dank aan moeder en dochter die in korte tijd heel dichtbij zijn gekomen. Dank aan mezelf dat ik deze grote stap heb genomen welke nu al zoveel teweeg heeft gebracht. Wat zal de toekomst voor positieve dingen op gaan leveren? Ik wacht het met spanning af. Maus

Onderstaande dagelijkse gedachte kwam vanmorgen binnen en past precies bij de weg die ik vorige week woensdag ben ingeslagen door te kiezen voor TM.
Dagelijkse gedachte vandaag. Beoordeel de dag niet altijd op wat je hebt geoogst, maar ook eens op de zaden die je hebt geplant. Robert Louis Stevenson

Dagtekst van donderdag 14 november 2013.
"Wanneer je je in de aanwezigheid van anderen bevindt, span je je in om een goede indruk te maken. Maar wanneer niemand je ziet, wat doe je dan, en wat zijn dan je gevoelens en gedachten? Je denkt dat je alleen bent en je geeft je over aan om het even welke impuls. Je weet niet dat je cellen, die kleine levende zielen zijn, ook begiftigd zijn met een geheugen. Inderdaad, alles wordt in hen geregistreerd, en daarom kopiëren zij vervolgens je gedrag. Je hebt wetten overtreden? Je cellen imiteren je en je voelt je beroerd en ziek, maar je begrijpt
uiteraard niet waarom. De cellen zijn als kinderen die je moet opvoeden; en voor cellen,
net als voor kinderen geldt dat het voorbeeld de enige echte opvoeding is. Dus, waar je je ook bevindt, geef blijk van beheersing, van wijsheid, niet enkel in je gebaren en je uiterlijke manifestaties, maar ook in je gedachten en gevoelens. Iemand heeft je gekwetst of geïrriteerd? In plaats van je over te geven aan je slechte humeur jegens deze of gene, roep de vrede, het licht en de liefde op in jezelf en zend hem die vrede, dat licht en die liefde, en ook aan alle mensen die je kent en zelfs aan degenen die je niet kent. Die gedachten en gevoelens worden opgeslagen in je cellen, zij noteren dit en zullen je imiteren. Dus jij bent degene die er baat bij heeft."
Omraam Mikhaël Aïvanhov

Geen opmerkingen:

Een reactie posten