donderdag 7 november 2013

Transcendente Meditatie, woede en loslaten


Vanmorgen om kwart over drie wakker geworden met een heel negatief gevoel. Ben opgestaan. Heb om hulp en Licht van Boven gevraagd en nog geen tien minuten later werd ik rustig. Kreeg in tijd van 6½ uur drie verhalen door die straks ook op Faceboek en Hyves worden gezet.

Gisteravond was een voorlichtingsavond van Transcendente Meditatie, TM afgekort. Hoewel ik erheen ging met de gedachte, ‘ik zal wel zien’ voelde ik steeds meer dat ik door dit te volgen eindelijk rust zou vinden. Na de definitieve vriendschapsbreuk met mijn ex, bleef het een wirwar in mijn hoofd van boosheid, woede, afgewisseld met opnieuw de neiging om te vergeven. Echter als je mijn ziel aan je vriendin verkoopt, omdat je zelf een stommiteit hebt begaan, dan heb je letterlijk alle fasen van fatsoen overschreden. Daarnaast misbruik van me maakt door constant voor m’n voeten te gooien; ‘ik weet dat je van me houdt’. Dit is letterlijk mijn zwakke punt misbruiken. Na dit verraad heb ik definitief gebroken. Er staat zelfs geen kier van de deur meer open. Nota bene de week ervoor stond hij nog te huilen dat ik de vriendschap niet mocht verbreken en dan dit? Het is niet de eerste, maar wel de laatste kans die hij heeft gekregen

Zelf kwam ik er niet meer uit. Onbegrijpelijk dat er ondanks alles wat ik zelf met me heb laten
gebeuren, toch voor die man zelfs nog maar een stukje gevoel bleef zitten. Dit keer moest er radicaal door mezelf worden ingegrepen. Hem heb ik gezegd weg te blijven waar ik ook kom, anders kan ik mijn mond niet meer houden, ook niet tegen zijn vriendin, die helemaal geen idee heeft wat er werkelijk is gebeurt. Voor schut zetten bespaar ik iemand liever, ook al is dat andersom heel vaak in publiek naar mij toe gebeurt. Weken lang heb ik gepiekerd om uit dit dilemma te komen tot ik van een kennis over TM hoorde. In de jaren ’70 woonden wij in Friesland. Lelystad kreeg de primeur van het eerste TM centrum. In die tijd wilde ik er heen, maar dat kostte toen bijna net zoveel als wij in een jaar aan inkomen binnen kregen. In die tijd was TM alleen voor de rijke zakenmensen en managers bestemd. Grappig dat opnieuw een wens van vroeger wordt vervuld. Nu gaat het naar inkomen. Is nog veel, maar gelukkig had ik iets gespaard voor een computer. Dat moet nu maar even wachten.

Over mijn gevoel van innerlijke woede en erger tegen de rand van haat aan, moet ik eerst heenkomen. Transcendente Meditatie leer je in 4 dagen met anderhalf uur les. Je moet twee keer per dag 20 minuten met je mantra leren mediteren op een eenvoudiger manier. Je kunt het overal doen. Je leven wordt er lichter en makkelijker door. Je hersens werken beter en harder. Je lijf krijgt meer energie en ordening. Je creativiteit neemt toe. Er komt meer geestelijke en lichamelijke ontspanning. Lichaam en geest gaan samenwerken tijdens de meditatie door gebruik van de Mantra, wat heel diep door werkt. Binnen een paar weken voel je zelf al een duidelijke verandering. Buitenstaanders merken het eerder aan je dan jijzelf. Terwijl ik intens luisterde naar wat TM teweeg brengt in jezelf, werd mij vrij snel duidelijk dat ik hier moest zijn.
 De invloed van de voorlichtingsavond werd vanmorgen al snel duidelijk. Drie verhalen achter elkaar schrijven. Is nooit eerder voorgekomen. Zeker de laatste weken had ik moeite om één  verhaal op papier te krijgen. Bovendien liet ik door domme fouten ook nog een prachtig en ontroerend verhaal verloren liet gaan.

Het maakte mij duidelijk dat ik iets moest doen, om mijn probleem op te lossen. Ik wens niet langer een Loser te zijn, maar een mens die opnieuw gelukkig mag zijn. Wilt u ook informatie of meer weten wat TM inhoudt, kijk dan op de website: www.tmlimburg.nl of www.tm.nl
 
Over de inhoud van de cursus mag ik niets zeggen,
evenmin welke mantra ik krijg. De gevolgen van wat ik heb geleerd en tegen ben gekomen zal ik zeker nog in een verhaal laten weten. Informatieavonden zijn er meerdere keren in Vlodrop en over veertien dagen ook in Nuth. Hun motto is: "Leer het. Doe het. Geniet van de effecten."

Negatieve mensen die weinig met zichzelf doen, noemen het geitenwollen sokken publiek of belachelijk. Alles mag en ieder zijn mening. Er zijn sinds de jaren ’70 meer dan 600 onderzoeken gedaan in 32 landen, door 250 universiteiten. TM heeft een ieder die het heeft gevolgd positieve invloed en voordelen gegeven. Ik laat het u weten. Maus

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten