vrijdag 27 juni 2014

Voorbereidingen voor Rome en totaal uitgeblust

Jongstleden maandag eerst de batterijen weggebracht om gereviseerd te worden. Dat was het allerbelangrijkste werk. Vandaag is de fiets naar de fietsenmaker voor en grote beurt met nieuwe handremmen, ketting en tandwiel en ga zo door. Alles wat vervangen moet worden, wordt vervangen, kostenplaatje samen ruim 700 euro. Dan heb ik nog geen tent gevonden, geen fietstassen voorop en geen stuurtas met kaartvak er in. Maar ook dat komt in orde. 

Van iemand kreeg ik een kleine computer te leen, met Windows 8. Wat een ellende als je Windows 7 gewend bent. Bij navraag op een kleine, maar heel drukke computerzaak, gehoord dat zij voor 20 euro een Windows 7 scherm ervoor zetten, wat ook weer verwijderd kan worden. Maakt het voor mij een stuk eenvoudiger.
 
Afgelopen dagen mezelf een beetje voorbij gelopen, Neem komende dagen even rust. Op Facebook advertenties gezet om lichtgewicht fietstassen aan het voorwiel, een stuurtas met kaartleesvak er op en eventueel een kleine computer 10 of 11 inch van mezelf, mits niet te duur met Windows 7. Je weet maar nooit. Soms komen de dingen op je af of toe. Allerlei informatie gelezen voor de tocht en ben nu begonnen aan het Boek van May Quaedvlieg, die de tocht naar Rome in 2011 heeft gemaakt.

Tussendoor nog geld opgehaald voor onze icoon van de straat(zie foto). Zij had zoveel verwondingen dat ik de dierenbescherming heb moeten bellen. Zelf kon ik een dierenarts niet betalen voor ons zwerfkatje. Omdat Fransien zich over haar wil ontfermen wanneer ze weer beter is, heb ik de hulp van de buurt ingeroepen. Er moet aan de dierenbescherming 125 euro betaald worden als je een kat ophaalt. Dat geld heeft zij op dit moment niet te missen. Samen met anderen uit de straat is er al 69 euro opgehaald. Morgen maak ik een paar foto's voor iemand en heb voor ons katje een vrijwillige bijdrage gevraagd. Zo komen we toch aan het geld en kan Mausi, zoals ze door de buren werd genoemd, weer een goed tehuis vinden bij een echte kattenmoeder. De dierenbescherming zat al te zeuren hoe het dan moest als er een  speciale voeding nodig was of wanneer ze naar de dierenarts moest. Het gaat dus niet meer om het goede tehuis waar ze een en al liefde krijgt van een kattenmoeder die Mausi al kent? Draait in deze wereld dan alles alleen maar om geld? Helaas ja. Dat is nog het enige waar men naar kijkt. Of mankeert er iets aan mij dat ik denk dat LIEFDE het allerbelangrijkste is in deze wereld en we daar veel meer van mochten voelen?
 
We wachten het allemaal af. Dingen gebeuren en komen toch zoals ze voorbestemd zijn, daar geloof ik in. Maus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten