maandag 23 juni 2014

Een drukke dag vol voorbereidingen en zoekwerk, de dagtekst van maandag 23 juni 2014, woorden van inspiratie en een dagelijkse gedachte

 Vandaag weer mooie teksten. Vooral de dagelijkse gedachte spreekt me aan. Vanaf het begin heb ik gezegd; Wat er ook gebeurd, geld of geen geld, deze reis moet ik maken. Nu heb ik ergens gehoord dat er mogelijkheden zijn om onderweg gratis te slapen, bij een soort ruiladressen. Dat wil zeggen als die mensen hierheen komen jij ook in jouw huis een kamer ter beschikking stelt. Ik weet niet of het echt bestaat, maar misschien weet iemand van u waar ik zoiets zou kunnen vinden. Het is de moeite waard om onderweg af en toe in een kamer te kunnen slapen. Vooral natuurlijk met slecht weer is het fijn om even niet je tent op te hoeven zetten. Mocht u ooit iets over deze site weten wilt u het mij laten weten? Mail dan naar maus-sturmer@home. nl.

Dan de dagtekst van vandaag, ook weer een nieuwe les. Op dit moment lijkt slapen bijna een taboe. Van alles maalt door je hoofd. Dit moet nog gedaan worden en dat. Kleine zaken en grote zaken moeten geregeld. Eén dag moet ik uittrekken om naar Purmerend te reizen om een lichtgewicht tent aan te schaffen en twee lichtgewicht voortassen voor op de fiets, hoewel ik ook op markplaats al naar zoiets heb gezocht. Zet vandaag eerst een advertentie om te kijken of dit alles tweedehands te vinden is. Vandaag de eerste route bestuderen naar Bonn. Heb de boekjes van May mogen lenen. Hij woont hier in het zuiden, heeft de route al in 2011 gereden. Mocht zijn boekjes lenen. Echter het eerste stuk naar Bonn staat achterstevoren in een eigen gemaakt boekje, moet ik dus op de computer uitwerken en omdraaien, zodat ik de route makkelijk kan volgen.  

En dan vandaag de woorden van Inspiratie. Juist door de voorbereidingen van deze reis naar Rome, komen veel herinneringen terug van de reis naar Santiago. We waren toen met twee en ook al waren er de eerste 2 weken vooral veel woorden over het feit dat ik meer wilde zien en de ander niet, na een goed gesprek en de keuze dat ik alleen verder wilde, is het een prachtige reis geworden. Een stuk herinnering en verleden komt dan boven, wat je juist los aan het laten was. Heel vervelend, echter je kunt er niet omheen. Dat zal die ander net zo ervaren wanneer hij wist dat ik deze reis ging maken. Dat kan niet anders, omdat een dergelijke reis een diepe indruk op je maakt. Jammer want nu moet je opnieuw weer aan jezelf werken en loslaten, waarvan je net dacht dat het achter je lag.  

Nee, ik schaam me niet voor dat gevoel. Als je intens van iemand hebt gehouden en dat niet meer is, dan is verwerking noodzakelijk. Dat dit heel moeilijk is, hoef ik niemand van u te vertellen. Bijna ieder van ons heeft weleens een pijnlijke relatie gehad of zit er nog in. Het is een les die we mogen leren om er beter uit te komen. Ik ben er stukken beter vanaf gekomen. Echter oude wonden kunnen door dit soort dingen toch weer even opengaan. Het is aan mij hoe kort of lang ik die pijn laat duren. Heel kort dus. Het is een andere reis met nieuwe indrukken. Dus laat ik dat gevoel dezer dagen komen. Kijk ernaar, ervaar heel even de pijn en verdriet, bedenk dan dat de ander daar om lacht en laat het gaan met een bedankje voor de het goede wat er was. Terugkijken heeft geen zin. Ervaringen even voelen is juist goed om direct erna te kijken hoe goed ik het nu heb. Hoe dankbaar en blij ik ben met mijn leven en keuzes. 

Ik ga een nieuwe ervaring opdoen. Een reis maken, die ik toen ook alleen zou maken, maar omgedraaid ben voor argumenten die niet waargemaakt werden. Een ervaring waar ik van heb geleerd dat je zelf goede of verkeerde keuzes maakt in je leven. Prachtige toch? Je groeit ervan en weet dat het volgende keer anders kan. Ik wens u allen een mooie dag en mocht iemand nog tips hebben, ik sta er altijd voor open.

Dagtekst van maandag 23 juni 2014.
"Wanneer je ‘s morgens wakker wordt, komt het voor dat je hoofd helemaal wazig is en het moeilijk is om opnieuw contact te krijgen met de scheppende en lichtende krachten van het leven. Dat hangt in hoge mate af van de manier waarop je de vorige avond hebt doorgebracht, meer in het bijzonder de uren voordat je gaat slapen. De ochtend is gekoppeld aan de avond, de avond is gekoppeld aan
de ochtend, en ieder moment moet je goed op voorhand voorbereiden. Zoals je ’s morgens moet denken aan de avond die gaat komen, zo moet je ’s avonds denken aan de volgende morgen. Het is belangrijk dat je ’s avonds, bij het inslapen, niet naar de andere wereld vertrekt in om het even welke innerlijke gemoedstoestand, want je zult voor de hemelse machten moeten verschijnen. Je moet je dus op die reis voorbereiden in de stille overpeinzing van je ziel. En wanneer je, eenmaal in bed,
verwarring of angst voelt, blijf dan niet liggen. Het vereist grote innerlijke kracht om in staat te zijn je te verdedigen tegen dat soort onbehagen wanneer je neerligt; rechtop is het gemakkelijker om te reageren. Sta dus op, loop een beetje rond, doe langzaam een paar bewegingen, concentreer je op het licht en ga niet slapen voordat je tot rust bent gekomen."
Omraam Mikhaël Aïvanhov

Woorden van Inspiratie - Dag 84
"  We staan er nauwelijks bij stil
dat we wat dan ook
uit ons leven kunnen verwijderen,
te allen tijde, in een oogwenk."
Carlos Castaneda

Een dagelijkse gedachte
Waar je om vraagt, zal je gegeven worden.
Wees open om het te kunnen zien want het
komt misschien niet op manier die jij verwacht.
Dick Nijssen  (Ingestuurd door:  Jeanne Valk, Tilburg NL)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten