donderdag 3 april 2014

Onze dagelijkse gedachten en de positieve of negatieve invloed ervan


Denken doen we de hele dag, maar niet altijd even aardig en positief voor  of over onszelf. Zelfs als ik positief ben is het nog moeilijk om ook de hele dag goede en juiste gedachten door mijn hoofd te laten gaan. Vaak genoeg gebeurd het dat je op een plek komt waar je bijvoorbeeld met je vroegere ex bent geweest. Op dat moment denk ik dan bij mezelf. Man, wat ben je een stommeling geweest. Je had alles aan liefde die je kreeg, aan vrijheid aan plezier, foto's maken, fietsen, genieten, plannetjes maken etc. Maar goed geen van allen kon hij ooit echt waarderen, dus gooide hij allemaal leugens de straat op om te excuseren waarom het was afgelopen. Eiste zelfs de eer op dat hij het had uitgemaakt. Allemaal niet zo belangrijk, hij is een man. Van zijn tweede ex,  heb ik genoeg van die leugens over mij te horen gekregen. Zij had al snel door, eigenlijk vanaf het moment dat zij mij in mijn ogen keek, dat hij niets anders dan leugens had verteld. Echter het zijn "zijn waarheden."Dat krijg je als je boven mensen gaat staan en je denkt beter te zijn dan ieder ander.  

Maar toch op die momenten denk ik al negatief. Waarom? Omdat je dat soort momenten als goed hebt beleefd en zij nu door de ander als kwaad worden neergezet. Op één of andere manier maakt het je boos dat die ander echte diepe liefde weggegooid heeft. Zeven jaar geleden heb ik hem al voorspelt dat hij die diepe liefde nooit meer zou vinden. Het is nu al uitgekomen en zal blijven uitgekomen, omdat hij alles op de schroothoop gooide en niet waardeerde wat hem was geschonken. Geld en uiterlijkheden, zijn jeugd inhalen, was veel belangrijker. Het positieve voor mij is dat hij aan een doorgaande weg woont, waar ik vaker langs moet met de auto of de fiets en op die momenten zelfs vergeet dat hij daar woont. Rij er zonder nadenken langs. Een heerlijk gevoel wanneer ik mij dit achteraf realiseer. 

Het zijn de herinneringen aan die mooie momenten die mij op dat moment soms negatief laten denken. Gedachten van boosheid oproepen. Ook al worden ze steeds minder en weet ik ze sneller om te draaien. Het kan niet anders dat dit bij hem ook het geval zal zijn. Er was teveel wat we samen deelden. Daarna heeft hij ook niemand meer gevonden die dit alles met hem deelde. Nu ik het schrijf heb ik alleen maar medelijden met de ander, omdat ik weet dat hij dit stukje geluk, wat hij toen niet kon waarderen, in handen had en op de schroothoop gooide. Het nooit meer zal vinden. Daarentegen komt het grote geluk bij mij steeds dichterbij. Dagelijks wordt het duidelijker en helder. Dit grote geluk ligt voor het grijpen. Dat is ook de reden dat ik na die negatieve gedachten het direct weer om kan draaien naar positieve gedachten. Ik hoef alleen maar aan dat komende geluk te denken. Het is niet meer mijn probleem dat die ander zijn leven vergooit met jonge vrouwen, drank en andere zaken. Die vrouwen speelden al een grote rol bij hem toen ik nog een relatie met hem had. Voor hem plezier, voor mij een vernedering. Hij wil zijn jeugd inhalen, die je nooit en te nimmer in kan halen.  

Bij zijn tweede ex, wij zijn vriendinnen geworden, zie ik op Facebook een foto van tien jaar geleden staan met complimenten erbij. Even verderop zie ik een foto staan van het nu. Schrikbarend hoe zijn leven van nu hem tekent en wat alle negatieve zaken via je uiterlijk laten zien. Ik ken hem niet meer terug en wil deze man ook niet meer kennen. Op de dansvloer loop ik langs hem heen zonder hem zelfs te zien. De mooie dingen die er waren zijn te weinig geweest. De grote kamer in mijn hart is verschrompelt tot een minuscuul kamertje van hooguit een kwart centimeter in het vierkant. Hij is een vreemde voor me geworden en misschien was hij dat al die jaren al, maar wilde ik dat niet erkennen. Het is goed om het nu niet alleen in woorden uit te drukken, maar ook neer te schrijven. Op papier begrijp ik mezelf altijd beter dan met gedachten. Dingen worden helder op papier, meer dan dat je ze verteld.  

Mijn belangrijkste taak is nu om de positieve gedachten vast te houden en naar buiten te brengen. Mij te verheugen op wat me te wachten staat, iedere dag weer. Blij te zijn dat ik mijn gedachten op papier kan verwoorden, zodat ze nog duidelijker worden. Helderheid geven. Letten op wat ik denk en daar horen gedachten aan een ex niet tussen te zitten. Mijn positieve gedachten hoeven ook niet aan de toekomst te denken maar in het nu te zijn. Van deze dag, waarop het zonnetje schijnt. Blij te zijn dat ik eindelijk ontdekt heb waar al mijn klachten van de laatste paar weken vandaan kwamen. Hoe slecht dit laatste medicijn voor me is geweest en vooral dat ik er mee ben gestopt vandaag. Blij te zijn met het advies van een vriendin, die vannacht nog schreef dat ik peterseliethee moest maken en 3x per dag drinken om mijn lichaam te zuiveren. Ben gisteravond mijn bed nog uitgestapt en heb verse peterselie geplukt om die thee te gaan maken. Ook nu staat ze alweer te trekken. Met een bouillonblokje erbij op een hele pot, smaakt het nog lekker. Zet het recept onderaan. Het gif uit mijn lijf moet er uit, zonder een nieuw medicijn erbij. Het is goed dat ik naar mijn gevoel luisterde en met alle medicijnen naar de apotheek ben gegaan. Hij haalde gelijk de boosdoener er uit. Die 8 kilo zal ik hopelijk weer verliezen, maar zelfs als ik dat niet voor elkaar krijg, wordt mijn lichaam in ieder geval niet meer vergiftigd. Het is mijn lijf en met mijn positieve gedachten accepteer ik het ook weer met die 8 kilo erbij, zolang het maar gezond blijft en ik alle leuke dingen kan blijven doen. Maus 

Recept om mijn lichaam te zuiveren.
Dit recept is speciaal voor mij beschreven. Voor elke patiënt geldt een andere samenstelling.
Wilt u hier meer over weten neem even contact met mij op, zodat ik naam en telefoonnummer door kan geven van degene die mij helpt.
6 dagen, 9 eetlepels peterselie 3x per dag op een beker bouillon drinken
3 dagen, 6 eetlepels peterselie 3x per dag op een beker bouillon drinken
2 dagen, 3 6 eetlepels peterselie 3x per dag op een beker bouillon drinken
Ik praat nu over gedroogde peterselie. Neem je verse peterselie luister dan naar je gevoel of vraag de engel Raphaël, de genezer, om raad. Zelf heb ik gepakt wat mijn gevoel me aangaf.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten