vrijdag 19 april 2013

Liefde geneest, liefde is rijkdom, liefde zit in kleine dingen


Sinds mijn definitieve beslissing en de daarbij horende innerlijke verandering, is het alsof al mijn cellen zich vernieuwend open stellen. Niet alleen is de liefde voor mezelf naar buiten getreden, welke warmte en troost geeft, maar tevens heeft het grote veranderingen teweeg gebracht. Het voelen en horen is nog sterker geworden, al twijfel ik soms of het niet mijn eigen antwoorden zijn die ik ontvang op mijn vragen. Innerlijk weet ik dat dit niet zo is. Je kunt niet iets zeggen en het antwoord al binnen krijgen voor je bent uitgesproken. Dat gebeurt alleen als er werkelijk met de andere Zijde contact is. Iets nieuws is ook dat ik al een paar maal geestelijk contact heb gekregen met iemand die ik nauwelijks ken. Toch probeer ik hier afstand van te houden. Het gebeurt onbewust en ik heb geen flauw idee of de ander dit ook zo voelt. 

Iets anders gebeurde vanmorgen tijdens het lezen van een wanhopige brief op mijn website ‘brieven aan God’. Normaal reageer ik hier zelden op, nu werd ik min of meer gedwongen. Tegelijkertijd zag ik ook dingen, die ik eigenlijk moest schrijven aan de schrijfster, maar dit toch niet deed. Niemand heeft mij om raad gevraagd. De brief was aan God geschreven en ik ben God niet. Ik heb geschreven en het antwoord summier gehouden. Ongevraagd mag een medium niets zeggen aan de ander en daar heb ik mij aan gehouden. Het was een kort antwoord op de brief aan God waarin ik uit kon leggen waarom sommige dingen in het leven anders lopen dan wij zouden willen. Het wil echter wel zeggen dat het paranormaal gedeelte in mezelf nog sterker is geworden in korte tijd, dat ik zelfs door brieven heen kan kijken.

Nu is het niet de bedoeling dat mensen ineens hun problemen aan mij moeten schrijven, daar is geen tijd voor. Ik zou dag en nacht aan de computer moeten zitten en nooit meer aan mezelf toe komen. Ik zou de natuur niet meer kunnen zien, waar ik mijn energie uithaal. Mijn foto’s niet meer kunnen maken, wat voor mij totale ontspanning is. Ik zal ze dus niet kunnen beantwoorden. Het is echter een verbazingwekkende ontdekking, die ik gewoon wil delen. Ik weet ook niet waartoe dit gaat leiden, kan het geheel niet overzien. Zou het met de liefde voor mezelf te maken hebben, zoals de omraam hieronder schrijft, die zich in mij heeft geopenbaard? Misschien wel. Ook dat was een ontdekking die een totaal vernieuwende uitwerking op me heeft.  Ik kan ieder mens toewensen dat hij of zij van zichzelf leert houden. ( lees: http://levensverhalenvanjouenmij.blogspot.com/). Ik had er wel heel lang voor nodig om te ontdekken dat Liefde voor jezelf je tot een rijk mens maakt. Ik kan alleen maar hopen dat anderen dit op jongere leeftijd mogen ontdekken, omdat het je leven rijker maakt. Dit is met geen geld te betalen.

Velen denken dat geld het belangrijkste in het leven is. Je hebt het nodig om te leven of zelfs te overleven. En toch….., misschien is het dom, heb ik mijn hele leven geloofd dat geld hebben alleen maar een toegift is. Een basis inkomen hebben we in Nederland vrijwel allemaal, ook ik. Echter als de liefde ontbreekt ben je de armste mens op de wereld, althans dat is mijn mening, die ik echt niet wil opdringen aan een ander. Het is mijn gevoel en mijn weten. Op de moeilijkste momenten in mijn leven, wanneer ik soms niet eens wist hoe de volgende dag een brood te kopen voor mijn kinderen, kwam er altijd onverwachte hulp. Ik geloofde daarin, bad en kreeg. Mijn hele leven heb ik financieel aan de mindere kant gezeten. Genoten van elk extraatje dat ik mocht ontvangen. Maar ik bezat het grootste geschenk; Liefde. Toen die wegviel was er niets meer om voor te leven, dacht ik. Nu 16 jaar later heb ik geleerd dat er zoveel is om voor te leven. Liefde voor mezelf, een rijkdom die ik afgelopen week mocht ontdekken. Opnieuw voel ik mij een rijk mens.

Ik kijk naar wat ik kan en bezit en niet naar wat ik niet heb, omdat dit niet belangrijk is. Ik heb natuurlijk mijn wensenlijstje, net als ieder van u. Maar stel dat ik niets meer te wensen had, zou mijn leven dan niet armer zijn dan nu? Berry zei altijd; ‘een mens die niets meer heeft te wensen is een arm mens.’ Evenals hij vaak zei dat ‘hoe meer geld hoe gieriger.’ Gelukkig heb ik pas nog ervaren dat dit niet altijd zo hoeft te zijn. Aan de andere kant heb ik ook ervaren dat sommigen dit wel zijn. Liefde en geld niet of nauwelijks kunnen delen. Deze mensen zijn armer dan ik ben, bedenk ik dan. Delen is toch het mooiste wat er is, al moet je hierin ook selectief zijn. Als iemand misbruik van je maakt door steeds te nemen en niets terug te geven komt toch het woordje klaplopen naar boven. Zelf veel bezitten en teren op anderen is geen mooie deugd. Maar is het aan mij te oordelen, kun je vragen? Nee, dat niet. Echter ik kan wel zeggen stop. Mijn huis is voor jou gesloten. Het zijn levenservaringen waarin je zelf mag beslissen wie en wat wel en niet goed voor je voelt.

Eén ding is zeker. Liefde geneest, liefde is de grootste rijkdom welke een mens geschonken kan krijgen. Liefde is het waard om voor te knokken. Liefde is een allesomvattend geheel. Zonder liefde is het bestaan nauwelijks te dragen. U hoeft hier niet in te geloven, het is mijn ervaring en mijn geloof dat ik uitdraag en door wil geven.

Heb je het moeilijk in een relatie of huwelijk? Kijk dan eens opnieuw naar elkaar als je samen bent en kijk dan terug hoe het voelde toen je samen begon. Heel misschien ontdek je dat er meer liefde en gevoel zit dan je hebt beseft. Blaas het nieuw leven in, grijp nieuwe kansen om de liefde weer te laten bloeien, want als het er niet meer is, ben je straatarm. Ben ik een idealist, dat ik hierin geloof? Nee, ik heb het in mijn leven ervaren en hoop het nog een tweede keer tegen te mogen komen, daar geloof ik in. Geloof in liefde en neem van mij aan dat vanaf dat moment het leven beter wordt. © Maus


Waar liefde toe in staat is, durft liefde ook te beproeven.
William Shakespeare

Dagtekst van donderdag 18 april 2013.

"De verstandelijke vermogens van de mens zijn niet uitsluitend het gevolg van zijn studie, zijn gedachten, maar ook het gevolg van de goede of slechte staat van alle cellen van zijn fysiek organisme. Hij moet dan ook aandachtig waken over de kwaliteit van zijn fysieke, maar ook van zijn psychisch voedsel (gewaarwordingen, gevoelens, verlangens, gedachten), want zo zal hij ontvankelijk zijn voor de grootste openbaringen. Evenzo brengen alle harmonieuze gebaren, die hij liefdevol, bewust en overtuigd probeert te maken, in zijn lichaam een ​​stroom op gang die, terwijl deze door zijn cellen gaat, hen zo magnetiseert, dat ze op de juiste manier worden gepolariseerd. De polarisatie is een van de fundamentele wetten van het leven. Alles wat bestaat, heeft een positieve en een negatieve pool. In ideale omstandigheden gehoorzamen onze cellen aan deze wet, de positieve pool van elke cel richt zich naar de negatieve pool van de cel ernaast en zo verder… Hoeveel stoornissen en aandoeningen komen niet voort uit cellen die niet meer correct gepolariseerd zijn! Die stoornissen en aandoeningen genezen door het magnetisme. En wat is het ware magnetisme? De liefde."
Omraam Mikhaël Aïvanhov

1 opmerking:

  1. Wederom compliment voor uw moed om te delen!

    Levenspad:
    Onze ervaringen kunnen we zien als het lesprogramma op onze Aardeschool. De mensen die we tegenkomen zijn onze leraren en dat is een nieuw besef. Ervaringen van gisteren en de keuze van vandaag is bepalend voor de dag van morgen.

    Vriendelijke groet;
    René Schupp

    BeantwoordenVerwijderen