dinsdag 6 november 2012

De ware ingewijde en het ware medium

Vanmorgen las ik onderstaande tekst van Omraam Mikhaël Aïvanhov. Ik wil er graag een kort verhaal op aanvullen. Zo’n 18 of 19 jaar geleden, Berry is inmiddels bijna 16 jaar overleden, kwam een wanhopig man bij hem in de praktijk. Anderhalf jaar ervoor had hij in een café een vrouw ontmoet die zichzelf voorstelde als helderziende. Zij vertelde hem dat hij maar moest gaan genieten van het leven en zijn geld beter op kon maken, omdat hij nog maar een klein jaar had te leven. De man had blindelings haar raad opgevolgd, zijn huis verkocht, was gaan reizen, en al zijn spaargeld opgemaakt. Nu, anderhalf jaar later leefde hij nog en kwam vol wanhoop naar Berry om zijn raad te vragen. Zij was een charlatan, had de man alleen iets gezegd om interessant te zijn en zijn aandacht te vragen Misschien zelfs alcohol gedronken, waardoor lagere entiteiten om je heen hangen en jou negatieve dingen doorgeven. Ondertussen had hij alles verloren wat hem dierbaar was geweest. Bovendien wilde hij weten hoe lang hij nog had te leven. Berry antwoordde dat hij hierover niets had te zeggen, maar beslist niets zag van een overlijden, als je dat als medium al te zien krijgt.

Hetzelfde heeft mijn dochter meegemaakt, een paar weken voor haar trouwen. Ook tegen haar werd verteld dat haar man al jong zou overlijden tijdens zijn werkzaamheden als vrachtwagenchauffeur. Inmiddels zijn zij bijna 25 jaar gelukkig getrouwd. Echter die angst heeft jarenlang de overhand gehad. De kaart des doods, die gebruikt wordt tijdens het kaartleggen betekend een verandering in je leven, maar heeft meestentijds niet met de dood te maken. Ik weet weinig van kaartleggen, maar volgens mij moet er meer omheen liggen wil je zeker weten dat iemand gaat overlijden. Je mag het zeker niet vermelden aan je cliënt, is mijn stelling.

Geloof me, een echte ingewijde, een medium of helderziende, loopt beslist niet te koop met wat hij of zij doet en zal zeker niets zeggen over ziekte en dood. Voor het eerste zijn dokters die het beter weten en zelfs zij kunnen zich hierin nog vergissen, omdat de wil en de kracht van de mens soms sterker is en alles kan overwinnen. Over de dood beslist alleen God en geloof je niet in ‘Hem’, dan weet je toch dat hier of daar iets is dat hoger is dan wij kunnen bevatten. Toen ik in 1990 met dit werk begon wilde ik alleen maar werken als ik nooit iets van ziekte of dood door zou krijgen en in al die jaren is me dat ook nooit gebeurt.

Wilt u persé naar een medium, laat uw gevoel dan spreken. Onze ziel weet alles zelf en in wezen heeft u ons niet nodig. Vertel niets uit of over uzelf, wanneer u toch naar hem of haar toe wilt gaan. Laat het medium spreken en eis dat u een opname meekrijgt van het gesprek. Alleen dan kunt u alles nog eens terugluisteren en weten of het medium het bij het rechte eind had. Bovendien ‘moet’ u nooit iets. U mag dingen veranderen in uw leven als uw gevoel aangeeft dat het goed is voor u.

De ware ingewijde, ik geloof niet dat ik dat ben of van mezelf zou kunnen zeggen, staan op een heel hoog niveau en ik weet maar zo’n heel klein beetje. Leer nog dagelijks bij. Van mijn leraar Ton kan ik dat wel zeggen. Hij is een zuiver mens en tracht ons naar een hoger plan te tillen. Als medium mag je dankbaar zijn voor de boodschappen die je doorkrijgt. Hopen dat de persoon die in jouw praktijk is gekomen gelukkiger naar buiten gaat, dan voor hij of zij binnen is gekomen. Soms moet je ook strenge boodschappen doorgeven, vooral als een persoon erg egoïstisch is. Dat is niet altijd fijn en het is de vraag of die enkeling er iets mee doet. Maar dat is niet aan ons.

Mijn advies. Voor u naar een medium gaat, een paragnost, helderziende, of hoe ieder zich noemt, laat uw gevoel spreken en onderzoek of het werkelijk nodig is. Ieder mens heeft intuïtie. Bij de een is het sterker ontwikkeld dan bij de ander. Luister naar uw gevoel en veelal weet u zelf het antwoord al, waar u naar op zoek bent. Geloof niet iemand die u ongevraagd advies geeft. Geloof de tekst hieronder. Een echte ingewijde en dat geldt ook voor een echt medium, zal nóóit ongevraagd advies geven, maar eerst aan u vragen of u iets wilt horen of weten. Het is aan u om ja of nee te zeggen. Ik kan het niet vaak genoeg vertellen. En zelfs dan kunt u altijd nog beslissen of u de weg wilt volgen die is geadviseerd of uw eigen weg wilt kiezen. Wat u in uw leven ook kiest, elke weg is goed. Foute wegen bestaan niet, omdat u uit die weg ook weer heeft geleerd. Ik wens u een fijne dag vol wijsheid, maar ook vol plezier en zonneschijn.

© Maus Sturmer


Dagtekst van dinsdag 6 november 2012.

"Tegenwoordig, het is geweldig, kun je overal Ingewijden ontmoeten, zelfs in kroegen en op kermissen! En hoe herken je ze? Oh! Dat is eenvoudig, zij zeggen het zelf: ‘Ik ben een Ingewijde.’ Sommigen voegen er zelfs aan toe dat zij de zevende, achtste of negende graad van de Inwijding hebben bereikt, en de lichtgelovigen, de blinden jubelen: ze hebben een
Ingewijde gevonden, die hen in enkele dagen ook zal inwijden, wat een zegen! In het verleden waren de Ingewijden bij niemand bekend, behalve bij hen die waarachtig naar hen op zoek waren en hen konden onderscheiden. Zij zeiden nooit dat ze Ingewijden waren, ze bleven geheim, in de schaduw, in het verborgene. Zoals de Kluizenaar van de negende kaart van de Tarot, die oude man die een lamp in zijn hand houdt en deze beschut met de plooien van
zijn lange mantel, om ze aan het zicht van de menigte te onttrekken. Dat is het beeld van de ware Ingewijde."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Vind u de dagelijkse teksten mooi genoeg om zelf te ontvangen, meld u dan aan bij:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten