zondag 3 augustus 2014

Vandaag even niets gedaan, woorden van inspiratie

Vandaag was er niets met mezelf te beginnen. Niet gefietst niets ingepakt of nog eens nagezien, alleen maar een beetje in de tuin gerommeld van vanmiddag voor de tv gehangen.
Na al die drukte van afgelopen weken is zo'n dag niets doen heel gek en ik neem het mezelf ook nog kwalijk. Dat is dan het ergste, terwijl ik dat even nodig had. Vanavond kreeg ik een mooie boodschap van mijn overleden vader door. In geen 25 jaar heb ik meer contact gehad met hem, was dus heel verbaast. Dit soort zaken zullen onderweg zeker vaker gebeuren.
Duik dus maar bijtijds in bed, zodat de spanningen even van me af zullen vallen. Het gerommel van onweer komt weer dichterbij. Heerlijk om te horen in bed. Nog twee dagen in een fatsoenlijk bed slapen. Dat zal ik het meeste missen. Een matje is niet het ideale voor een herniapatiƫnt, of juist wel? Geen idee. Is heel lang geleden, 1997 in de Himalaya.
Welterusten allemaal. Maus
 
Woorden van Inspiratie - Dag 125
"  Aangezien jij alleen verantwoordelijk bent voor je gedachten,

kan enkel jij ze veranderen.

Je zal ze willen veranderen

wanneer je beseft dat elke gedachte creƫert naargelang haar eigen aard.

Besef dat deze wet altijd werkt,

en dat jij altijd je wereld schept

in overeenstemming met het soort gedachten dat je gewoonlijk denkt.
Denk vanaf nu dus alleen nog gedachten die je gezondheid en

geluk zullen brengen."

Paramahansa Yogananda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten