zaterdag 2 augustus 2014

Reactie op mijn verhaal van gisteren op: http://romeopdeelektrischefiets.blogspot.nl/ en de dagtekst van 1 augustus

Reactie op mijn verhaal dat gisteren is geplaatst op http://romeopdeelektrischefiets.blogspot.nl/
Anoniem: Het stukje tekst over mensen die uit het leven stappen raakt mij...Iemand waar ik heel veel van hou worstelt met het leven en zo te horen gaat hij dit gevecht verliezen.....onbereikbaar voor hem die zoveel van hem houden..het doet pijn om hem weg te zien glippen.....

Goedemorgen anoniem
Je bent inderdaad onbereikbaar voor alle gesprekken en argumenten. Vraag en bid of God en zijn engelen hem/haar inzichten laten zien of ingeven waardoor hij/zij van mening wil en kan veranderen. Als Berry mij dat beeld niet had laten zien was ik ook niet tot inkeer gekomen. Ik vraag altijd aan mensen om iemand die zover is nooit te veroordelen.

Men zegt dat het de makkelijkste weg kiezen is. Ik weet dat die weg zo zwaar en moeilijk is in het gevecht tegen jezelf en het donkere deel in jezelf, dat je die personen niet mag veroordelen, zolang je zelf niet hebt ondervonden hoe zwart het gat is waarin je zit. De een is sterker dan de ander. Niemand kent de weg en het doel van de ander, wat God met die persoon heeft afgesproken voor de geboorte. Laat niemand oordelen over de ander, maar altijd naar zichzelf kijken. Als jij van die persoon houdt maak het hem of haar dan duidelijk dat wat de keuze ook is jij je steun zult geven. Niet tot die zelfmoord, maar door liefde te blijven sturen. Begrijp je wat ik bedoel, lieverd? Ik wens je veel sterkte.  

Zal dit stukje met jouw tekst ook vandaag als tekst gebruiken in mijn verhaal, echter zonder jouw naam erbij. Het is te belangrijk dat mensen leren geen oordeel te hebben over de pijnen, verdriet en gedachten van anderen. We zijn net allemaal sterk en krachtig. Wanneer Berry mij op dat moment die beelden niet had laten zien, was de keuze voor mij heel duidelijk geweest. Ik heb van die andere zijde dus heel veel hulp gehad en................, misschien stond ik er onbewust toch voor open, omdat het juist Berry was die mij die hulp gaf. Was het een ander geweest of waren het andere beelden geweest had het me niet geraakt. Veel sterkte en kracht, xxx Maus

Dagtekst van vrijdag 1 augustus 2014
"Leg het woord harmonie in het hart van je bestaan, bewaar het in je als een soort stemvork en zodra je je een beetje ongerust of ongemakkelijk voelt, neem dan deze stemvork en luister ernaar, zodat je heel je wezen in eenklank brengt met het onbegrensde, kosmische leven. Mag deze gedachte van harmonie beetje bij beetje al je cellen doordringen! Juist door de harmonie trekken wij lichtende geesten uit de onzichtbare wereld aan en zij worden onze vrienden, ze verlaten ons niet meer. Want de lichtende geesten zijn volhardend, net zo volhardend als de duistere geesten, waarvan het vaak zo moeilijk is zich te bevrijden. Waarom zouden vrienden niet even vasthoudend, halsstarrig kunnen zijn als vijanden? Zij komen ons ondersteunen, verlichten, raad geven en als we hun raad opvolgen, zijn we altijd goed geïnspireerd. Wanhoop daarom niet, zelfs in de ergste situaties. Op een dag keert het tij in ons voordeel, omdat we goed geïnspireerd zullen zijn. Niets is dus belangrijker dan een staat van harmonie te ontwikkelen die onze vrienden uit de onzichtbare wereld zal aantrekken. "
Omraam Mikhaël Aïvanhov

Woorden van Inspiratie - Dag 123
De keuze die jij als Ziel hebt
met betrekking tot wat dan ook,
is altijd deze: liefhebben.
Begrijp je dat dit het goddelijke doel is dat wij allen, als mens,
hebben meegekregen:
onvoorwaardelijk liefhebben."
John Morton

Een dagelijkse gedachte
Het grootste wat de mens is gegeven,
is dat het in zijn macht ligt grenzeloos lief te hebben.
Theodoor Storm  (Ingestuurd door:  Maria Bemelmans, Vaals NL)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten