donderdag 7 juli 2016

Eerste cursusdag opleiding tot dierentolk den de fietstocht erna

Mijn eerste cursusdag zit er op. Morgen nog een dag. Dan 14 dagen stoppen en weer twee volle dagen les. Voor mij was het een wonderlijke dag. In de ochtend was er natuurlijk de kennismaking met elkaar, wat algemene regels om te leren en wat oefeningen, zoals meditatie. We zijn met 11 leerlingen. Daarna hebben we een rondje gelopen met de ezeltjes. Die waar ik bij liep had op de heenweg zoveel haast dat ik de teugels maar heb overgedragen aan een ander en foto's ben gaan maken van de groep.  Mijn tempo ligt niet zo snel. Op de terugweg begreep Jesse, de ezel, mij beter en konden we samen in mijn tempo teruglopen naar de wei. De lunch was heerlijk, het zonnetje scheen volop. Na de lunch kregen we opnieuw een meditatie/visualisatie oefening. De tweede oefening, visualiseren, werd het moeilijker. Op een groot scherm moest je fruit voorbij zien komen. In plaats van fruit zag ik een beeld, welke ik drie jaar geleden ook al eens had gezien. Op dat scherm kwam Berry naar me toe lopen met alle honden die we in ons leven hadden gehad. Ik vroeg ze weg te gaan omdat ik fruit voorbij moest zien komen op dat scherm. Na de oefening werd ook mij gevraagd wat ik had gezien in de visualisatieoefening. Ik vertelde over Berry en de honden en dat ik ze had weggestuurd. Dat had ik niet hoeven doen. De cursusleidster, Nathalie, vroeg of ik naar buiten wilde en het beeld terughalen, zodat ik kon vragen waarom Berry en die honden in beeld waren gekomen.

Buiten gekomen zaten in korte tijd al die overleden honden om me heen, terwijl Berry zich terugtrok. We praatten met elkaar en zij maakten mij duidelijk dat zij me in dit werk gingen helpen in de toekomst. Heel ontroerend en ik was blij dat ik dit moment mocht herbeleven omdat ik nu begreep waarvoor de honden waren gekomen.

Na afloop van de dag ben ik zonder eerst te gaan eten, 25 km gaan fietsen door de bossen. Onderweg kwam ik een ree tegen, die rustig bleef kijken terwijl ik er lustig op los fotografeerde. Prachtig om te zien. Morgen weer een dag vol lessen en genieten. Fijne avond allemaal.































Geen opmerkingen:

Een reactie posten