dinsdag 1 december 2015

Een zonnestraaltje voor een mooie dag met een innerlijke lach.


1 December vandaag en zelfs nog geen kerstgedicht klaar of enig idee voor een nieuwe kerstkaart. Ben wel erg laat dit jaar. Toch kan ik me er op dit moment niet druk om maken. Het komt vanzelf. Op dit moment ben ik nog steeds druk met de nieuwe website en is er weinig tijd en ruimte voor nieuwe dingen, fotograferen of andere zaken. Zelfs de caravan is heel even uit beeld. Ook dat is goed. Ik neem het leven zoals het komt op dit moment. Er is geen tijd voor verveling of me alleen te voelen, zelfs niet met de naderende feestdagen in zicht. Het is een tijd om naast de drukte rondom de website in momenten van rust open te staan om nieuwe ideeën en gedachtes te creëren. Af en toe pak ik zelfs weer een penseel, iets wat ik jaren niet heb aangeraakt.


Me druk maken om het slechte weer? Nee, daar ben ik helemaal niet mee bezig en laat ik me er zeker niet door imponeren. Het hoort bij deze tijd. Ik hou niet van de kou, de zon is mijn grote vriend, maar dit is een tijd voor andere dingen. Een kopje koffie met een gezellig boek, wat schilderen, schrijven of andere mooie dingen doen. Misschien houdt u wel van een museumbezoek of gezellig winkel in winkel uit te lopen. Alles mag, alles kan, zolang je je er zelf prettig bij voelt. Ga niet zitten piekeren of je slachtoffer voelen dat je eenzaam bent of alleen. Dat maakt je nog somberder. Heb je wel de neiging om veel negatief te denken, wat natuurlijk mag, zet dan eens een zonnetje boven je hoofd en laat dat via je kruin naar binnen stralen. Neem er even de tijd voor en voel hoe die stralen jou lichaam beetje bij beetje verwarmen. Je nieuwe energie geven om deze dag tot een heerlijke dag te maken. Ik wens iedereen vandaag veel zonnestraaltjes toe en een mooie dag met een innerlijke lach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten