woensdag 23 september 2015

Paddenstoelenstrooptocht

 
Porceleinpaddestoel met slak
Vanmiddag was er vanuit Ermelo een georganiseerde fietstocht. Het zonnetje scheen, dus waarom niet. In plaats van leuk werd het een ergernis. Eén van de dames achter mij voerde het hoogste woord over het gedrag van een vluchteling die een moeder met kinderwagen had belaagd. De waarheid ken ik niet omdat ik nauwelijks nieuws zie. Wanneer je echter door de bossen fietst is mijn motto rust en stilte. Genieten van geur en kleur. Deze dame had maar voor één ding aandacht, haar eigen stem.

Na 5 km. zag ik een prachtige paddenstoel, de grote sponszwam. Voorzichtig stuurde ik naar de kant om anderen niet in gevaar te brengen. Echter de dames waren zo verdiept in hun problemen dat zij het niet in de gaten hadden en verontwaardigd riepen dat ik het recht niet had om te stoppen. Dat deed de deur dicht. Ik liet de groep gaan en besloot mijn eigen weg te zoeken. Ben ik teveel kluizenaar geworden, vroeg ik mezelf af, dat zelfs het lawaai van harde stemmen me dwars zit? Misschien wel, dus heb ik geen recht van oordelen, omdat het mijn stuk is. Moet ik daar iets aan doen? Welnee, gewoon mezelf blijven en mijn weg blijven zoeken die goed is voor mij. Blijkbaar is dat een stukje eenzaamheid wat mij goed doet. 

Onderweg ontmoette ik een echtpaar op de fiets waarvan de vrouw ook op zoek was naar paddenstoelen om ze te fotograferen. Haar man, vrachtwagenchauffeur, gaf af en toe een klein advies zonder dat het storend was en haalde haar fotospullen van zijn fiets. Zij leerde me wat de porseleinpaddenstoel is. Een stukje verder staan we opnieuw samen te fotograferen bij een heksenkring van paddenstoelen, de Voorjaarspronkridder. Gelukkig had ik bij Wildpark het Aardhuis een Dieren en plantengids gekocht, zodat ik nu in ieder geval wat namen terug kan vinden bij mijn  
Heksenkring
foto’s.

Het wordt een heerlijke middag. Halverwege bij het plaatsje Drie besluit ik mezelf te trakteren op een capuchino en appelgebak met slagroom. Ik heb wat te vieren. Vanmorgen trok ik een kaart bij Frederike op internet. ( zie: http://www.frederike.eu/kaartentrekken.html). Ze kloppen altijd. Ongezien klik ik er één aan met de tekst:

XXVI. BESCHERMING

Jij hebt je doel bereikt, wees er tevreden mee. Als een verandering tot stand is gekomen voel je een enorme kracht van binnen. Probeer deze kracht vast te houden. Je vertrouwt op je eigen gevoel. En dit geeft weer doorzettingsvermogen en de kracht om op het universum te vertrouwen. Je kunt van dit leven en al deze aardse geneugten genieten zonder je innerlijke stem te negeren. Je hebt veel bereikt en draagt licht bij je. Je wordt beschermd en mag ten allen tijde contact zoeken met je gids die je zal begeleiden om deze kracht vast te houden. Stel jezelf open voor anderen en geef aan hen alle liefde die ze nodig hebben om zich staande te houden op aarde.

Meditatie

Ga met je aandacht naar je kruin en hul jezelf in de kleur paars. Maak contact met het universum en vertrouw dat jij diegene op je pad krijgt die jij wat te bieden hebt en andersom.

Mag ik een beetje trots zijn dat ik weer ben gegroeid, ook al ben ik er nog lang niet. Stapsgewijs groei ik verder en daar draait het leven om. Dus alle reden om iets te vieren.

De fietstocht eindigt in een plensbui. Het heeft geen zin onder een boom te schuilen, dus rij ik vrolijk lachend door naar de caravan, waar mijn zibrokachel in korte tijd alles verwarmd, kleren droogt en mijn innerlijke blijheid en warmte versterkt.























Geen opmerkingen:

Een reactie posten