dinsdag 26 mei 2015

Drukke Pinksterdagen op de camping


Goedemorgen allemaal.
De Pinksterdagen waren heel druk. Vroeg in de morgen kreeg ik Pinksterzondag van mijn buurman een vitrinekast. Hij vroeg of ik hem wilde hebben, anders sloeg hij hem in elkaar. De kast was mooi genoeg om nog op te knappen. Na het schuren van de onderkast bleken de houtpatronen zo mooi naar voren te komen dat ik hem niet eens meer wilde schilderen, maar gewoon naturel wilde laten. Heb er een hele dag over gedaan, maar dat is hier geen probleem. Had netjes aan de buren gevraagd of zij er geen last van hadden en niemand maakte zich er druk over. Men ging toch fietsen of wandelen. Het was ook prachtig weer.

2e Pinksterdag het kastje netjes opgepoetst en samen met mijn buurman naar binnen gebracht. Ineens bedacht ik dat dit eigenlijk heel dom was. De caravan was helemaal bekleed met donkerbruine schrootjes, die ik een zachte roomkleur wilde geven, maar zo dat het niet gelijk egaal wit werd. Een beetje whitewash idee, of hoe dat mag heten. Dus alle meubels samen met de buurman aan de kant gezet. Naar de Gamma gefietst die hier gelukkig als enige open was en verf en andere benodigdheden gehaald.  

 
Gisteravond om 10 uur was de helft van de kamer klaar. Nu lijkt het alsof ik een hele grote kamer heb, maar het was maar 12 vierkante meter.
Om handen en rug zoveel mogelijk te sparen heb ik ruime tussenposes genomen, in de tuin zittend en genietend van alle jonge vogeltjes die door vader en moeder meegenomen worden naar de voedertafel en pindakaaspot. De spreeuwenmoeder had het wel erg druk met haar bier jongen te leren eten uit de pindakaaspot. Soms speet het me dat ik de camera op een dergelijk moment niet bij de hand had. Echter tegen de avond, tijdens het eten toch zo verstandig geweest om wat foto’s en filmpjes te maken op nog geen 2 meter afstand. Ze moeten leren om niet bang te zijn wanneer ik in de tuin zit of bezig ben 
 Vanmorgen kwam letterlijk alles weer even op bezoek. De donkere en rode eekhoorn, merels, pimpel- en koolmeesjes en duiven. Ook moederspreeuw met haar vier jongen kwamen langs gevlogen, die af en toe nog door moeder gevoerd willen worden. Dus hierbij de foto’s van kastje, kamer en de vogels die ik snel even kon fotograferen. Fijne dag vandaag. Voor mij is de keuze niet moeilijk. Ging tussen de bovenkast schuren of de tweede helft van de kamer schilderen. Het regende vanmorgen, hier dus wordt het het laatste. Inmiddels schijnt de zon. Heb ik tussendoor de foto's bewerkt en ga zo weer door met verven. Fijne dag allemaal. Maus











Geen opmerkingen:

Een reactie posten