donderdag 10 mei 2012

Soms zou ik even.................

Op sommige dagen is het even tijd voor een gedicht in plaats van een verhaal.
Misschien om even stil te staan bij de mensen om ons heen
die ziek zijn, steun en kracht van ons nodig hebben.


Soms zou ik
om het hoekje willen kijken
hoe het met je gaat
je nu in het leven staat

Soms zou ik
om het hoekje
willen luisteren
en fluisteren
heel veel sterkte
heel veel liefde en kracht

Soms zou ik
nog even met je
willen praten
horen hoe jij over
de dingen nu denkt
Je liefde en aandacht
laten voelen die je anderen
altijd schenkt
en nu
zelf zo heel hard
nodig hebt

In gedachten
ben ik bij je
leef ik mee
met je pijn en verdriet
toch zeg ik geniet

Geniet nog
van elke seconde
elke dag
met een kleine lach

Zolang er leven is
is elke dag een geschenk
is er liefde om je heen
van al die mensen
die van je houden
en altijd op je bouwden

© Maus Sturmer, Landgraaf

Reacties van anderen op Hyves:

Mooi gedicht Maus: Soms zou ik even om een hoekje willen kijken.
Mijn complimenten. Groeten, Wim.
-----------------------------------
Respect: Ellie uit Maastricht
-----------------------------------

2 opmerkingen: